creatio eu, s.r.o. Vás pozýva na seminár
Špecifiká a úskalia verejného obstarávania (nielen eurofondových)
IKT zákaziek
v dňoch 25. a 26. októbra 2017
Úrad pre verejné obstarávanie v rámci svojej rozhodovacej praxe zamedzil bezbrehému používaniu priameho rokovacieho konania pre IT zákazky. Obsah seminára je koncipovaný tak, aby poskytol komplexný prehľad o možnostiach čerpania eurofondov v rámci IKT projektov, nastavenia podmienok ich plnenia, vrátane nových inovatívnych postupov v oblasti verejného obstarávania. Odborný program sa zameria na úskalia pri definovaní zmluvných inštrumentov - licenčných a iných typov zmlúv, ako i zodpovednosť za porušenie pravidiel obstarávania IT zákaziek pri eurofondoch v oblasti korekcií, ale tiež v trestnoprávnej rovine. V máji 2018 nadobudne účinnosť Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov ("GDPR"), ktoré sa bude vzťahovať na každú organizáciu v Európe, ktorá spracováva akékoľvek osobné údaje, a tak odborný program aktuálne dopĺňa súhrn najzásadnejších informácií, ktoré ovplyvnia aj sféru IT zákaziek.
Prijmite pozvanie na dva dni odborných prednášok lektorovaných renomovanými expertmi z praxe, dva dni živej obohacujúcej diskusie a vzájomnej výmeny skúseností v príjemnom prostredí pod starobylým hradom Devín.
Cieľová skupina: IT manažéri, verejní obstarávatelia a uchádzači v procese verejného obstarávania, prijímatelia pomoci z fondov EÚ, právnická verejnosť a ostatní záujemcovia
Miesto konania:
Hotel Hradná Brána****
Slovanské nábrežie 15, Bratislava - Devín
Dátum konania: 25. - 26. 10. 2017
Uzávierka záväzných prihlášok: 20. 10. 2017
Registrácia, informácie a otázky:
info@creatioeu.sk
Petra Šušuková, tel. 0902 359 374
JUDr. Emília Halmešová, tel. 0905 690 581
Účastnícky poplatok:
195,00 € bez DPH
234,00 € s DPH
V účastníckom poplatku je zahrnutý 3x coffee break, 2x obed, 1x občersvenie, študijný materiál v tlačenej aj elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára. V mieste konania je k dispozícii wifi pripojenie na internet.
Parkovanie pred hotelom Hradná Brána bezplatne.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK49 0900 0000 0051 1165 0607, SWIFT/BIC: GIBASKBX
Variabilný symbol: IČO zamestnávateľa/spoločnosti
Ďalšie obchodné podmienky:
Účastnícky poplatok nie je možné uhradiť hotovostne pred alebo počas seminára.
Po prijatí objednávky organizátor obratom zašle zálohovú faktúru, obsahujúcu všetky údaje potrebné k jej úhrade. Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť najneskôr do 23.10.2017, zúčtovacia faktúra bude doručená po prijatí platby v zákonnej lehote.
V prípade, že účastník neuhradí účastnícky poplatok včas a v celej výške, organizátor si vyhradzuje právo stornovať záväznú prihlášku/objednávku. Organizátor si vyhradzuje právo ukončiť registráciu účastníkov pred stanoveným termínom uzávierky prihlášok/objednávok, ak počet prihlásených účastníkov presiahne kapacitné možnosti, o čom upovedomí záujemcov telefonicky alebo elektronicky.
Ubytovanie si účastníci zabezpečujú individuálne. Záujemcovia o ubytovanie v hoteli Hradná Brána môžu kontaktovať recepciu: e-mail: recepcia@hotelhb.sk; tel.: 02 / 601 025 11
Program:
25. október 2017
Prednášajúci: Mgr. Milan Ištván
Aké IKT projekty vo verejnom sektore očakávame?
Implementácia Prioritnej osi 7 Informačná spoločnosť v Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra (PO7 OPII)
Reformné zámery a štúdie uskutočniteľnosti
IKT v iných operačných programoch
Strategické a koncepčné dokumenty:
Dokumenty nadväzujúce na Národnú koncepciu informatizácie verejnej správy (NKIVS)
Koncepcia riadenia informatizácie
Detailný akčný plán
Akčný plán pre jednotný digitálny trh
Implementačný plán stratégie inteligentnej špecializácie
Prednášajúci: Ing. Radoslav Jurčaga
Kompetencie Riadiaceho orgánu OP Integrovaná infraštruktúra (RO OPII=MDV SR), kompetencie Sprostredkovateľského orgánu (SO OPII=ÚPVII SR)
Usmernenia Riadiaceho orgánu OPII pre verejné obstarávanie pre prijímateľov Prioritnej osi 7 Informačná spoločnosť (osobitosti obstarávania IKT projektov, Príručka pre realizáciu verejného obstarávania v OPII
Príklady najčastejších zistení, resp. porušení zákona o verejnom obstarávaní v rámci výkonu kontrol a auditov kompetentných orgánov
Finančné opravy vo vzťahu k projektom zo strany riadiaceho orgánu pri nedodržaní pravidiel a postupov verejného obstarávania (metodický pokyn CKO vrátane určovania výšky finančnej opravy
Prednášajúci: JUDr. Marek Griga
JUDr. Juraj Tkáč
Obstarávanie IKT produktov v praxi
Prečo je obstarávanie produktov IKT také problematické?
Príručka pre obstaranie IT riešení - zhrnutie odporúčaní Komisie
Obstarávanie IKT v Slovenskej republike
Aktuality vo verejnom obstarávaní - novela zákona o VO účinná od 1. 11. 2017
Zásadné zmeny v dvojobálkovom systéme
Obstarávanie hardwéru a štandardizovaného softwéru - vybrané otázky
Nediskriminačný opis predmetu zákazky - benchmarky (riziká), odporúčania Komisie;
Kompatibilita;
"Deliť, či nedeliť?"
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Obstarávanie softvéru na mieru - vybrané otázky
Ako možno využiť prípravné trhové konzultácie?
Voľba správneho postup verejného obstarávania s ohľadom na opis predmetu zákazky
Určenie podmienok účasti a kritérií na vyhodnotenie ponúk
Obsah súťažných podkladov - náležitosti zmluvy
Úskalia samotného procesu verejného obstarávania IKT produktov - vybrané otázky
Rýchly vývoj = zmeny predmetu zákazky v priebehu verejného obstarávania
Osobitosti obstarávania úprav jestvujúceho softvéru - vybrané otázky
Dodatok/PRK?
Z rozhodovacej praxe
Prednášajúci: JUDr. Ján Šanta, PhD.
Poškodzovanie finančných záujmov európskych spoločenstiev (trestné činy v oblasti verejného obstarávania)
Prednášajúci: JUDr. Ing. Miroslav Chlipala, PhD.
Aplikácia a úskalia aplikácie zmluvných inštrumentov v IKT projektoch/zákazkách
- Softvér ako predmet verejného obstarávania
Balíkový softvér vs softvér na mieru
Licencia ako súhlas na použitie softvéru
Licenčná zmluva vs EULA (licenčná zmluva koncového užívateľa)
Oprávnený užívateľ vs nadobúdateľ licencie
Cena vs odmena podľa licenčnej zmluvy
Implementácia, skúšobná prevádzka a riadne odovzdanie softvéru
Maintenance a údržba z pohľadu autorského práva
Databáza a prevod dát zo starého systému do nového systému
Ochrana osobných údajov podľa GDPR: čo je dobré vedieť?
Aktuálne k téme právnej úpravy ochrany osobných údajov (Nariadenie EP a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES ("GDPR")
Očakávané zmeny interných procesov, interných a externých dokumentov a informačných systémov pre prevádzkovateľov v IT oblasti
Povinnosť spracovávania údajov o vlastných zamestnancoch (povinnosť všetkých organizácií, súkromnoprávnych aj verejnoprávnych)
Nový koncept ochrany osobných údajov, postavený na potrebe riešenia "šitému na mieru a potreby" konkrétnej organizácie (na rozdiel od doterajšieho konceptu "plošného, všeobecného, vzorového" riešenia ochrany osobných údajov, ktoré je možné s drobnými odchýlkami aplikovať na potreby akejkoľvek organizácie)
26. október 2017
Pokračovanie v odbornom programe z predchádzajúceho dňa seminára
Prednášajúci: JUDr. Marek Griga, JUDr. Juraj Tkáč
Prednášajúci: JUDr. Ing. Miroslav Chlipala, PhD.
25.10.2017 | 26.10.2017 | ||
8:30 – 9:00 | registrácia | 9:00 – 10:15 | prednáška |
9:00 – 12:00 | prednáška | 10:15 – 10:30 | prestávka |
12:00 – 13:00 | obedňajšia prestávka | 10:30 – 12:00 | prednáška, diskusia |
13:00 – 15:00 | prednáška | 12:00 – 13:00 | obedňajšia prestávka |
15:00 – 15:30 | prestávka s občerstvením | 13:00 – 15:00 | prednáška, diskusia |
15:30 – 17:00 | prednáška, diskusia | 15:00 | predpokladaný záver |
Prednášajúci:
Mgr. Milan Ištván je
prezidentom občianskeho združenia Partnerstvá pre prosperitu (PPP),
ktoré sa venuje podpore informatizácie spoločnosti na Slovensku. Tejto
téme sa začal venovať v rokoch 1998-2002, keď bol poslancom NR SR a
spolupredkladal zákon o elektronickom podpise, presadzoval liberalizáciu
telekomunikačného trhu či podporoval projekt Infovek. V programovom
období 2007-2013 bol členom Monitorovacieho výboru pre vedomostnú
ekonomiku (MV VE) a Riadiaceho výboru pre prioritnú os 1 Operačného
programu Informatizácia spoločnosti (OPIS) "eGovernment". V rokoch
2009-2015 bol editorom elektronického newslettra OPISNEWS. V súčasnosti
je členom Rady vlády SR pre digitalizáciu verejnej správy, Poradného
orgánu Digitálneho lídra SR, Monitorovacieho výboru pre Operačný program
Integrovaná infraštruktúra (OPII), Riadiaceho výboru pre Prioritnú os 7
"Informačná spoločnosť" OPII a Partnerstva pre politiku súdržnosti.
Ing. Radoslav Jurčaga
- expert na eurofondy a verejné obstarávanie, ktorý v týchto oblastiach
pôsobil na rôznych pozíciách vo verejnej, štátnej i súkromnej sfére,
donedávna ako riaditeľ odboru koordinácie a riadenia projektov na MDaV
SR s pôsobnosťou koordinovania a riadenia celoštátneho alebo
medzištátneho systému a určovania zásad a postupov čerpania prostriedkov
EÚ na úrovni ministerstva, ako i koordinovania a riadenia činností
súvisiacich s metodickým usmerňovaním, verejným obstarávaním,
koordináciou auditov a kontrol a technickou pomocou v rámci projektov
OPD a OPII. Disponuje bohatými, niekoľkoročnými manažérskymi
skúsenosťami v oblasti riadenia, implementácie, monitorovania a
hodnotenia projektov podporených z fondov EÚ a ďalších finančných
nástrojov EÚ. Pôsobil pri komplexnom riadení a metodickom vedení
národných a európskych projektov; v oblasti verejného obstarávania bol
vedený v zozname odborne spôsobilých osôb. Absolvoval mnoho pracovných
stretnutí so zástupcami Európskej komisie, ako aj odborných konferencií
venovaných problematike EÚ a verejného obstarávania.
JUDr. Ing. Miroslav Chlipala, PhD.
partner Advokátskej kancelárie Bukovinský & Chlipala, ktorá je
opakovane odporúčanou právnickou firmou roka pre právo duševného
vlastníctva, IT právo a telekomunikačné právo. Vo svojej profesionálnej
praxi sa zameriava najmä na praktické aspekty autorského práva, IT
práva, licenčných zmlúv k softvéru, ochrany osobných údajov, cloudových
riešení a startupov. Je autorom alebo spoluautorom viacerých článkov,
publikácií a monografií v oblasti autorského práva s dôrazom na zmluvné
vzťahy k softvéru, v oblasti e-governmentu a v oblasti elektronického
podpisu. Aktívne sa venuje lektorskej činnosti a prednášaniu na
odborných konferenciách, prednáškach a workshopoch so zameraním na IT
právo, softvérové právo a ochranu osobných údajov. Dlhodobo pôsobil na
Právnickej fakulte UK v Bratislave so zameraním na právo informačných a
komunikačných technológií. Bol spoluriešiteľom viacerých vedeckých
grantov v tejto oblasti práva a pôsobil aj ako oponent a recenzent
dizertačných prác a monografií. Bol členom odborného tímu, ktorý
spracoval niekoľkých odborných analýz k legislatívnym návrhom alebo
existujúcim právnym predpisom v oblasti autorského práva, ochrany
osobných údajov, elektronického podpisu a e-governmentu. Absolvoval
niekoľko zahraničných pobytov a stáží, Je členom viacerých domácich a
európskych organizácií a podporovateľom projektov v oblasti práva
informačných a komunikačných technológií, v oblasti ochrany duševného
vlastníctva a v oblasti ochrany osobných údajov.
JUDr. Marek Griga pôsobí v spoločnosti Tatra Tender, s.r.o. špecializujúcej sa na právo verejného obstarávania. Už niekoľko rokov sa venuje aplikačnej praxi v oblasti revíznych postupov verejného obstarávania, správnych žalôb, prípravy súťažných podkladov, tvorbe a pripomienkovaniu obchodných podmienok plnenia zákaziek a členstvu v komisiách na vyhodnotenie ponúk v obstarávacích procesoch. Vo svojej odbornej praxi sa aktívne venuje tiež právu informačných a telekomunikačných technológií, predovšetkým softvérovému právu, kde sa okrem licenčných zmlúv zaoberá právnymi aspektmi cloud computingu a ITIL®-u . Je spoluautorom publikácie Zákon o verejnom obstarávaní - komentár, Zákon o verejnom obstarávaní - veľký komentár, spoluautorom publikácií Judikatúra Súdneho dvora EÚ vo veciach verejného obstarávania. Je autorom početných článkov a príspevkov v odborných periodikách, vrátane odborného časopisu Verejné obstarávanie - právo a prax vo vydavateľstve Wolters Kluwer. Popri aplikačnej praxi sa úspešne venuje aj lektorskej činnosti.
JUDr. Ján Šanta, PhD.
pôsobí 26 rokov v rezorte prokuratúry, kde sa zaoberá prevažne dozorom
závažných foriem ekonomickej trestnej činnosti. Spolupracoval ako
externý pedagóg na Paf UPJŠ Košice, FF Prešov a Bratislavskej vysokej
škole práva v Bratislave, v súčasnosti pôsobí ako externý pedagóg na Paf
UK v Bratislave a tiež Justičnej akadémii v Pezinku. Publikoval
množstvo článkov k ekonomickej trestnej činnosti a je spoluautorom kníh s
problematikou trestné právo. V súčasnosti pôsobí na Úrade špeciálnej
prokuratúry SR a vystupuje na početných vedeckých konferenciách k témam o
ekonomickej kriminalite.
JUDr. Juraj Tkáč pôsobí v Advokátskej kancelárii MST Partners, Bratislava, expert na verejné obstarávanie. Má bohaté skúsenosti s prípravou ponúk, či iných úkonov uchádzačov a záujemcov vo verejných obstarávaniach, s obstarávaním veľkých nadlimitných zákaziek, ako aj obstarávaním podlimitných zákaziek, ale zároveň aj s kompletným zabezpečovaním verejného obstarávania pre štrukturálne fondy EÚ, vrátane poradenskej činnosti. V súčasnosti pôsobí ako expert pre FIDIC medzinárodné zmluvné podmienky a verejné obstarávanie pre vládu Bosny a Hercegoviny. V rámci svojej publikačnej činnosti je spoluautorom publikácií Zákon o verejnom obstarávaní - komentár, Zákon o verejnom obstarávaní - veľký komentár, spoluautorom publikácií Judikatúra Súdneho dvora EÚ vo veciach verejného obstarávania a Judikatúra vo veciach ochrany osobných údajov, autorom monografie Aplikácia FIDIC zmluvných podmienok v slovenskom právnom poriadku, spoluautorom publikácie Zákon o slobodnom prístupe k informáciám - komentár a autorom mnohých článkov a príspevkov v odborných periodikách, vrátane odborného časopisu Verejné obstarávanie - právo a prax vo vydavateľstve Wolters Kluwer. Popri aplikačnej praxi sa úspešne venuje aj lektorskej činnosti.
*Zaslaním záväznej prihlášky vzniká obchodný vzťah v zmysle Obch. zákonníka. Za prihlásenú osobu je možné poslať náhradníka. Záväznú prihlášku je možné stornovať najneskôr 1 deň pred začiatkom podujatia. Dovoľujeme si Vás upozorniť, že v prípade nestornovanej záväznej prihlášky si creatio eu, s.r.o. vyhradzuje právo vyfakturovať účastnícky poplatok v plnej výške aj napriek neúčasti na seminári.